Bridge2grow.com Bridge2grow.nl

Als je klantgerichtheid effectief wil verbeteren, ben je niet geholpen met enkel een training, een boeiende spreker of een nieuw informatiesysteem. Wat wél werkt, is de gestructureerde aanpak van bridge2grow om effectieve klantgerichtheid te borgen in jullie bedrijfsvoering.

Iedere organisatie is al in bepaalde mate klantgericht. En tegelijk gebeurt het dat klantgerichtheid in je bedrijf anders uitpakt, dan je zou willen. Er spelen veel factoren mee rond effectieve klantgerichtheid. In de waan van de dag vallen de verkeerde zaken van de kar. Hoe kom je tot een op maat aanpak om klantgerichtheid effectief te verbeteren?

8 sterke business-argumenten voor effectieve klantgerichtheid

Effectieve klantgerichtheid in de bedrijfsvoering verbeteren draait om businesswaarde. Je bent niet alleen klantgericht om waardevol voor je klanten en prospects te zijn. Effectieve klantgerichtheid levert je bedrijf onder andere deze 8 businesswaarden op:

  1. Voortdurende innovatie en optimalisatie van producten/diensten;
  2. Je bindt klanten langer aan je bedrijf en aan je dienstverlening;
  3. Verbindt medewerkers in een gezamenlijke visie en gedeelde werkwijze;
  4. Verhoogt de conversie van offertes naar opdrachten;
  5. Effectievere dienstverlening: doe wat klanten waarderen en waarvoor zij willen betalen;
  6. Verbetert de concurrentiepositie van je organisatie: meer onderscheidend;
  7. Vanuit bestaande klanten makkelijker nieuwe klanten werven;
  8. Leidt tot groei van medewerkers en continuïteit van je organisatie.

Effectieve klantgerichtheid verbeteren leidt tot grotere businesswaarde. En tot enthousiaste klanten en medewerkers, die goed zijn voor jullie reputatie als organisatie. Kortom: effectieve klantgerichtheid verhoogt jullie organisatiewaarde.

Onze visie op effectieve klantgerichtheid

Er zijn veel visies over klantgerichtheid. Als bridge2grow is onze visie dat klantgerichtheid draait om wat je als gehele organisatie dagelijks doet om klanten en prospects goed in hun vraagstukken te helpen. Niet alleen in het gedrag van individuele medewerkers. Effectieve klantgerichtheid zit ook verpakt in jullie strategie, in wat je van klanten wil weten, hoe je met deze informatie omgaat in je bedrijfsprocessen, communicatie, borging in ondersteunende systemen, kwaliteit, enzovoort.

Effectieve klantgerichtheid verhogen vergt maatwerk. In alle dagelijkse contacten merken klanten en prospects straks op wat jullie kijk als organisatie is over klantgerichtheid. Om jullie klantgerichtheid ook effectief te verbeteren, heb je een onafhankelijke specialist nodig die zich gemakkelijk tussen alle linies door kan bewegen, binnen en buiten jullie eigen organisatie, en samen met jullie bruggen bouwt om verder te groeien.

Meer toelichting wat onze gestructureerde aanpak zou zijn in jullie situatie? Neem contact met ons op om eens verder te praten!

“bridge2grow hielp ons in de versterking van onze marktbewerking. Onze hoge eisen om huidige maar ook toekomstige klanten optimaal te bedienen hebben zij uitstekend vertaald en succesvol gerealiseerd.”

Guido Voermans, Commercieel directeur, Heembouw Wonen BV